Nová pozícia školského digitálneho koordinátora

25. 10. 2021 | Aktuality

digitálny koordinátorNovovzniknutá pozícia školského digitálneho koordinátora má pomôcť učiteľom efektívne vzdelávať študentov prostredníctvom nových digitálnych technológii. Finančne podporených by malo byť približne 170 koordinátorov pre základné a 180 pre stredné školy v období jedného roku.

Financie budú čerpané z projektu NP edIT, ktorý je kompenzačným krokom vlády, snažiacim sa o zmiernenie dopadu pandémie Covid-19 na vzdelávací proces na základných aj stredných školách, zlepšenie dostupnosti vzdelania, no i prispôsobenie sa aktuálnym výchovno-vzdelávacím procesom a potrebám vo vzdelávaní, ktoré so sebou pandémia priniesla.

Nejeden učiteľ a profesor sa pri prechode z prezenčného vyučovania na online potýkal s ťažkosťami. Práve školský digitálny koordinátor má dopomôcť k zefektívneniu procesu informatizácie na jemu prislúchajúcej škole. Koordinátor ma regulovať vzdelávanie prostredníctvom digitálnych technológii so snahou podporiť zmenu vzdelávania a transformáciu školy pre 21. storočie a adaptovať sa na výzvy digitálnej budúcnosti. Kompetencie koordinátora budú zahŕňať poradenstvo a odbornú pomoc pri aplikovaní nových digitálnych vzdelávacích metód, spätnú väzbu vyučujúcim pri nimi používaných metódach či didaktických pomôckach, administráciu online testovaní či zabezpečenie dostupnosti externých vzdelávacích zdrojov.

Školským digitálnym koordinátorom môže byť úspešne prijatý pedagogický zamestnanec, ktorý absolvuje inovačné vzdelávanie v prezenčnej alebo dištančnej forme.

 

Zdroje: www.minedu.sk

Ďalšie články k téme