Rebríček škôl
Výber vysokej školy nie je len o názve odboru
November je už mesiacom, v ktorom mnoho maturantov cíti tlak na výber vysokých škôl, na ktoré si podať prihlášku. Z každej strany prichádzajú len dva typy otázok – už sa učíš na maturitu? A už máš vybraté vysoké školy? Napriek tomu, že sa termín rozhodnutia blíži, ešte je stále dostatok času na premyslenie a zváženie […]
čítajte viacUčíte sa podľa toho, aký ste študijný typ? Možno by ste mali.
Máte pocit, že učením sa trávite príliš veľa času? Nezostáva vám dostatok času na iné aktivity či častokrát počujete od spolužiakov, že sa učili o polovicu času menej než vy? Alebo máte jednoducho pocit, že vám to nejde do hlavy? Možno je chyba v tom, že nepoznáte, aký ste učiaci typ. Vďaka znalosti toho, ktorý […]
čítajte viacSkončil som školu. Čo mám robiť s prvým príjmom?
Zloženie maturitnej skúšky, získanie vysokoškolského titulu a kolobeh hľadania možno prvej poriadnej práce. Práca sa mi teda už podarila nájsť, začínam zarábať peniaze, na účet mi pristane prvý príjem. Určite je to fajn pocit, no treba myslieť aj na budúcnosť, kde si plánujem založiť rodinu, mať vlastný domov, dostatok prostriedkov na dôchodok. Na čo si dať pozor a čo […]
čítajte viacIntrovert má na vysokej škole vyšší predpoklad študijného úspechu
To, že sa ľudia delia na rôzne typy na základe rozličných znakov je všeobecne známe. Mnohé výskumy sa zameriavajú práve na rozdiel medzi ľuďmi, ktorí vykazujú určité znaky introvertnosti v porovnaní s tými, čo sa pokladajú za extrovertov. Introverti a extroverti sa líšia, nie len v spôsobe vystupovania, ale aj v spôsobe ako pristupujú k životným situáciám, ako sa rozhodujú […]
čítajte viacCitačné štýly – aké poznáme a v čom sa líšia?
V predchádzajúcom článku ste si mohli prečítať, prečo je citovanie, teda uvádzanie zdroja nie vlastných myšlienok dôležité. Nižšie sme vám pripravili prehľad tých, s ktorými sa na vysokej škole môžeš najčastejšie stretnúť. STN ISO 690 Citačnom štýle, ktorý je stanovaný Slovenskou technickou normou jen dôležité, aby bolo uvedených čo najviac dostupných informácií o zdroji, to […]
čítajte viacČo potrebuje počuť každý študent?
Mladým ľudom sa dnes ponúka široký výber najrozličnejších možností, kam sa v živote posunúť, akú školu si vybrať či aký odbor a program študovať na vysokej školy. I keď je možností naozaj veľa, neznamená to však, že cesta štúdia a vysokej školy je automaticky pre každého. Každý študent študuje svojim tempom, svojim štýlom a neznamená, že keď niekto dosiahol v rovnakom […]
čítajte viacAko a prečo citovať
O bibliografickom zápise počul už asi každý, kto bol alebo je na strednej škole. Už tam sa žiaci učia, ako ho správne zapísať. Naspamäť sa naučia poradie všetkých údajov, ktoré má bibliografický záznam obsahovať, naučia sa, čo je ISBN a tam to častokrát bohužiaľ končí. K práci s bibliografickým záznamom a citáciami sa však väčšina […]
čítajte viacKampaň: Do školy na bicykli
Tento týždeň započal už ôsmy ročník kampane Do školy na bicykli. Hlavným posolstvom kampane je zlepšovať podmienky pre bezpečné a komfortné dochádzanie do škôl po celom Slovensku pešo alebo na bicykli a prispieť k vytvoreniu prostredia, v ktorom je cesta do školy bezpečná a zábavná. Kampaň prebehne v dvoch októbrových týždňoch od 17. októbra do 28. októbra 2022. I keď je október […]
čítajte viacMladí chcú byť počuť
Vedeli ste, že všetci slovenskí vysokoškoláci majú svojho zástupcu, ktorý sa stará o ich záujmy na tej najvyššej úrovni? Tým zástupcom je Študentská rada vysokých škôl, ktorá je jediným orgánom združujúcim a práve zastupujúcim študentov vysokých škôl na Slovensku. Študentská rada nie je len tak hocijakým orgánom, ale jej existencia a právomoci sú ustanovené zákonom […]
čítajte viacPrečo sa študenti častokrát nevedia učiť?
Podčiarkovanie či zvýrazňovanie textu alebo jeho opakované čítanie nie sú vhodné techniky na dlhodobé zapamätanie si informácie. Kamila Urban je vedeckou pracovníčkou na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV a odbornou asistentkou na Filozofickej fakulte Karlovej univerzity a skúma efektívne spôsoby učenia sa. V stratégii podčiarkovania textu vidí problém v tom, že žiaci a študenti nevedia […]
čítajte viac